De Stomavereniging is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Zonder dit netwerk van meer dan 150 vrijwilligers kunnen wij namelijk niet bestaan. Als vrijwilliger kun je je zowel landelijk als regionaal inzetten. Bekijk hieronder de mogelijkheden en ontdek wat bij jou past!

De Stomavereniging is momenteel op zoek naar de volgende vrijwilligers:

• Coördinatoren voor de regioteams​: De Stomavereniging heeft 5 regio’s, verspreid over het hele land. Onze vrijwilligers in de regio organiseren diverse inloop- en themabijeenkomsten. Deze bijeenkomsten zijn interessant voor iedereen die een stoma of pouch heeft, maar ook als je een stoma of pouch krijgt. Zo kun je in contact komen met andere (toekomstig) stoma- en pouchdragers om ervaringen uit te wisselen. Als coördinator van onze regioteams houd je je voornamelijk bezig met de organisatie van regionale bijeenkomsten en het coördineren van taken binnen het vrijwilligersteam van de regio.

• Stomatrainers​: Leven met een stoma of pouch moet je leren. Daarom heeft de Stomavereniging een stomascholingsprogramma ontwikkeld voor mensen die net een stoma of pouch hebben. Lijkt jou het leuk om mensen die nog maar net een stoma hebben op weg te helpen? Heb jij je weg gevonden in het leven met een stoma én vind je het leuk om anderen daarbij te helpen? Daarnaast zijn we ook op zoek naar vrijwilligers die zelf actief een Stomatraining gaan organiseren. Dit betekent dat je contact opneemt met stomaverpleegkundigen met de vraag of zij geïnteresseerd zijn in de training. Je wordt uiteraard goed begeleid in dit proces.

• Belangenbehartigers​: Lijkt het je leuk om in gesprek te gaan met stomaverpleegkundigen in je regio? En te vertellen over de Stomavereniging en wat wij zoal doen? Word dan belangenbehartiging bij de Stomavereniging!

Is een van deze rollen je op het lijf geschreven? Of heb je een vraag? Stuur dan een mailtje naar Jorine Muis via j.muis@stomavereniging.nl. Dan ontdekken we samen wat bij je past.

Tags: vrijwilliger