Foto: Marcel de Jong
Speciaal voor jou en andere stoma- of pouchdragers én hun eventuele partners hebben wij een programma met inspirerende en informatieve sessies samengesteld. Ook kun je andere stomadragers ontmoeten en is er een Stomamarkt. Hier kun je al je vragen over stomamateriaal en hulpmiddelen stellen aan fabrikanten en leveranciers.

Hieronder vind je de workshops en het programma van de dag. Onderaan vind je de knop naar het aanmeldformulier. Meld je nu gratis aan!

Maak je keuze uit drie workshops:

Er zijn drie workshops, waarvan jij er twee kunt volgen. Welke wordt het?

1. Leven met een stoma
    Als je net een stoma hebt, komt er veel op je af. Nadat je uit het ziekenhuis bent ontslagen, ga je je dagelijkse leven weer oppakken. Maar hoe doe je dat precies, met een stoma? Tijdens deze praktische workshop krijg je handige tips over alledaagse onderwerpen zoals reizen, sporten/bewegen, voeding en intimiteit. Want ook met een stoma is vrijwel alles mogelijk!
  2. Een stoma krijg je niet alleen
    Ziekte, operaties en de stoma zelf hebben veel invloed op jou en je leven. En daarmee ook op dat van je partner én jullie relatie. Welke fases van verwerking doorlopen partners als een van hen een stoma krijgt? Hoe blijf je elkaar hierin vinden? Je gaat met fijne, verhelderende inzichten naar huis!
  3. Hoe krijg je het stomamateriaal dat bij jou past?
    Goed materiaal is een must voor iedere stomadrager. Daardoor heb je minder of geen lekkages, een gezonde huid én de vrijheid om te leven zoals jij dat wilt. Dus hoe kom je – samen met je stomaverpleegkundige – tot het beste materiaal voor jou? Wat komt daar allemaal bij kijken?

Waar en wanneer?

De Stomadag in Assen zal plaatsvinden op zaterdag 14 september 2024 in cultureel centrum De Nieuwe Kolk in Assen van 13:30 tot 17:30.

Kun je niet op 14 september of is Assen te ver weg? In het najaar volgen twee Stomadagen met hetzelfde programma:
– Zaterdag 12 oktober 2024 in CORPUS in Oegstgeest
– Zaterdag 16 november 2024 in het Evoluon in Eindhoven

13.30 – 14.00 uur: Ontvangst met koffie en thee
14.00 – 14.10 uur: Welkomstwoord
14.15 – 15.15 uur: Workshopronde 1 (keuze uit 3 workshops)
15.15 – 15.45 uur: Pauze
15.45 – 16.45 uur: Workshopsronde 2 (keuze uit 3 workshops)
16.45 – 17.00 uur: Korte afsluiting en dankwoord
17.00 – 17.30 uur: Borrel
17.30 uur              : Einde

Stomamarkt • 13.30 – 17.30 uur
Heb je vragen over stomamaterialen of wil je weten welke nieuwe producten er anno 2024 zijn? Struin lekker rond over de Stomamarkt. De aanwezige medisch leveranciers en fabrikanten geven uitleg en beantwoorden al je vragen.

Aanmelden

Kom je ook? Vooraf aanmelden is verplicht.  Meld je nu gratis aan via onderstaande knop. Direct na inschrijving ontvang je een definitieve bevestiging.

Verhinderd?

Heb je je aangemeld maar ben je toch verhinderd? Laat het de Stomavereniging weten. Dan kunnen we daar rekening mee houden en eventueel nog iemand anders laten deelnemen. Stuur een mail naar: info@stomavereniging.nl.

Graag tot ziens in Assen!

Tags: assen stomadag