Klacht indienen
De rol van klachtenfunctionaris wordt vervuld door de voorzitter of directeur. U kunt uw klacht in een brief aan hen uiten:
Stomavereniging, t.a.v. de voorzitter en/of directeur
Postbus 30510
3503 AH Utrecht
Ook kunt u uw klacht e-mailen aan info@stomavereniging.nl o.v.v. klacht.
Vermeld bij uw klacht:
- Naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en evt. e-mail adres
- Omschrijving van de klacht
- Welke actie u van de voorzitter en/of directeur verwacht
Hoe wordt uw klacht verwerkt?
Iedere binnengekomen klacht wordt door de voorzitter en/of directeur verzameld in een klachtenmap. De volgende gegevens worden daarbij genoteerd:
- De datum waarop de klacht binnenkomt;
- Omschrijving van de klacht;
- Uw naam, adres, huisnummer, postcode, plaats en telefoonnummer;
- Omschrijving van de actie die de Stomavereniging onderneemt naar aanleiding van de klacht;
- Datum waarop de klacht is afgehandeld.
Wij streven ernaar om iedere klacht zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 30 werkdagen te beantwoorden. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn dan wordt u hierover bericht en wordt afgesproken op welke termijn de klacht wordt afgehandeld. Uiteraard zullen wij uw klacht met de uiterste zorgvuldigheid behandelen en zien wij toe op uw privacy.
De binnengekomen klachten worden door de Stomavereniging gebruikt om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren.
Niet tevreden?
Als de klachtenprocedure is afgerond, maar u desondanks ontevreden bent over de wijze waarop de Stomavereniging de klacht heeft behandeld, dan kunt u schriftelijk bij de Centrale Klachtencommissie Nederlandse Federatie van Kankerpatiënten organisaties (NFK) in beroep gaan. Het klachtenformulier, evenals nadere informatie over de procedure, zijn te verkrijgen bij het secretariaat van NFK secretariaat@nfk.nl of telefoon 088 – 0029777.