Bij de Stomavereniging merken we dat er onrust is over het leveren van stomamateriaal. Zo krijgen mensen te maken met andere leveringstermijnen en sommigen krijgen telefoontjes van hun leverancier over het gebruik van materialen, waarbij ze stellen dat iemand recht heeft op een bepaald aantal zakjes per dag. Dit geeft veel mensen de indruk dat de afspraken met zorgverzekeraars zijn veranderd.

Dat is niet het geval. De leveringstermijn is iets wat de medisch speciaalzaak zelf bepaalt. En wat het materiaal betreft: je hoort te krijgen wat de stomaverpleegkundige jou heeft voorgeschreven. Gaat er toch iets mis? Krijg je om een onduidelijke of onredelijke reden je stomamateriaal niet? Neem dan contact op met jouw stomaverpleegkundige én doe een melding bij het Meldpunt Stomazorg. Dan gaat de Stomavereniging met deze partijen in gesprek.