Voor de Stomavereniging zijn wij altijd op zoek naar

Enthousiaste vrijwilligers
voor diverse regio’s

Werken voor de Stomavereniging betekent iets voor de ander betekenen, een ander helpen door het geven van informatie, door als lotgenoot contact te hebben en door belangenbehartiging. Als vrijwilliger werken voor de Stomavereniging geeft jou ook het gevoel om van betekenis te zijn voor die ander, je bent van enorme waarde voor de ander, je helpt ze bij een verandering in hun leven, je helpt ze op weg naar leven met een stoma/pouch.

Als vrijwilliger werk je in een regioteam. De taken worden verdeeld met elkaar afhankelijk van waar je interesse ligt. In elke regio is een vrijwilliger werkzaam als coördinator die het aanspreekpunt is voor de directeur van het landelijk bureau Stomavereniging.

Onze vrijwilligers werken op 3 hoofdactiviteiten

Lotgenotencontact

Denk hierbij aan ontmoetingen tot stand brengen tussen lotgenoten/familieleden/naasten middels onder andere het organiseren van inloopdagen. Maar ook met onze bezoekdienst bieden wij met een 1 op 1 bezoek of telefonisch of online een luisterend oor en helpen graag met de vragen die er zijn.

Informatievoorziening

Informeren over diverse onderwerpen en op verschillende manieren. Denk hierbij aan informatie voor de website, nieuwsbrief, brochures. Verder worden er themabijeenkomsten georganiseerd waar vrijwilligers ook een rol kunnen hebben

Belangenbehartiging

Wij behartigen de belangen voor iedereen met en stoma of pouch. Dat doen we landelijk door met de politiek en met de marktpartijen in gesprek te gaan over de vergoeding en kwaliteit van stoma- en hulpmiddelenzorg. Onze regio’s ondersteunen hierin het landelijk bureau en zijn zelf actief in het benaderen van o.a. ziekenhuizen en stomaverpleegkundigen om regionaal de activiteiten van de Stomavereniging onder de aandacht te brengen.

Wij zoeken jou!

• Wil je graag van betekenis zijn voor een ander?
  • Heb je er plezier in om samen met een team van deskundige vrijwilligers te werken
  • Heb je een paar uur per maand die je kunt inzetten voor de Stomavereniging?

Dan zijn we zeker op zoek naar jou en nodigen we jou graag uit om contact met ons op te nemen. Stuur een mail met korte kennismaking naar: info@stomavereniging.nl